Less is more…

Om zoveel mogelijk waardevolle ingrediënten in de Multivitaminetablet te kunnen verwerken is er gewerkt met het absolute minimum aan noodzakelijke hulpstoffen om het tabletteren mogelijk te maken. Hierdoor krijgt u maximaal waar voor uw geld en zijn toevoegingen zoals bijvoorbeeld gist, lactose, suiker, zout, gluten of synthetische geur-, kleur- of smaakstoffen achterwege gelaten in de Multivitamine van Vitaminecompleet.

9.4

uit 397 reviews

Ik heb de drie supplementen gekocht. Ik merk dat ik meer energie heb en lekkerder in mijn vel zit, na 1 week al! Ik ben er heel blij mee en zal dan ook nog lang blijven bestellen.

, 29-06-2022

Ik bestel al meer dan 10 jaar de multivitaminen, visolie en magnesium van Vitaminecompleet. Op mijn leeftijd van 73 jaar voel me er heel goed bij, ik ben nooit ziek dus ik denk dat ik maar beter zo door moet gaan. Ik heb ook nog nooit een andere multivitaminen lijst van ingrediënten gezien die een betere indruk op mij maakte.

, 16-01-2022

Ik voel me fit en we gebruiken ze al jaren elke dag. Bij bloedonderzoek zijn ook vitamine D-waarden altijd prima op peil!

, 24-11-2021

Blij mee, zeer uitgebreide multi en iets minder ijzer, bevalt goed!

, 02-06-2021

Wat er niet in Vitaminecompleet zit

Om een stof toe te voegen in een hoeveelheid die zo laag is dat er geen noemenswaardige invloed op ons functioneren van kan uitgaan achten we bij vitaminecompleet van weinig toegevoegde waarde.

Macromineralen zoals Natrium, Kalium, Fosfor, Calcium, Chloor en Magnesium zijn stoffen die we in hoeveelheden van honderden tot duizenden milligrammen per dag horen binnen te krijgen. Om zinvolle hoeveelheden in de multi op te nemen zou de tablet veel te groot worden om te slikken. Enkele procenten van de dagelijkse behoefte aan calcium of magnesium aan een tablet toe te voegen heeft in onze ogen geen andere functie dan dat het fraai op het etiket staat.

De meeste macromineralen zijn via de voeding of het strooipotje eenvoudig in te nemen:

  • De inname van Natrium en Chloor (keukenzout: NaCl) is meestal voor de gemiddelde Nederlander al aan de (te) hoge kant.
  • Fosfor uit eiwitrijke voeding is in het algemeen eveneens geen wezenlijk aandachtspunt.
  • Calcium kan verkregen worden uit magere zuivel, zoals kwark, yoghurt of kaas en soja-producten of peulvruchten.
  • Kaliumrijke voedingsmiddelen zijn koffie, tomaat (ook als puree), aardappel of sinaasappel.

Magnesium verdient door meerdere oorzaken wél extra aandacht. Daarom is er gekozen om separaat een magnesiumpreparaat te maken dat een adequate daghoeveelheid kan leveren. Zie Magnesium van Vitaminecompleet.