Bestel direct Bel ons: 077-3020015
Omega-3

Omega-3

vis op bord

Geen vis? Wél alle voordelen voor uw hart, brein en meer

Dat omega-3 visolie-vetzuren bijdragen aan het functioneren van uw hart weten de meeste mensen wel. Recent mag ook daadwerkelijk geclaimd worden dat omega-3 bovendien goed is voor een normaal gezichtsvermogen en hersenfunctie

breinhartoog

Categorie:

vis op bord

Geen vis? Wél alle voordelen voor uw hart, brein en meer

Dat omega-3 visolie-vetzuren bijdragen aan het functioneren van uw hart weten de meeste mensen wel. Recent mag ook daadwerkelijk geclaimd worden dat omega-3 bovendien goed is voor een normaal gezichtsvermogen en hersenfunctie

breinhartoog

Eet u onvoldoende vette vis? Vul voortaan uw Omega-3 behoefte aan. Eenvoudig, met één zuivere, gecontroleerde hooggedoseerde capsule

De meeste Nederlanders eten weinig vis en blijken bovendien witte vis zoals kabeljauw, tong of schol vaak de voorkeur te geven boven donkerdere soorten met een meer uitgesproken vissmaak als paling of makreel. De goudbruine kleur van makreel of paling krijgt de vis echter juist door de omega-3 vetzuren. Eten van witte vis draagt dus weinig bij aan de inname van deze visvetzuren. Wie élke week 150 gram vette vis eet zoals paling, makreel, haring of zalm, dekt daarmee zijn minimale behoefte aan deze essentiële vetzuren.

maaltijd en omega

Voor wie de sterke smaak van vette vis niet op prijs stelt en toch verzekerd wil zijn van alle voordelen van deze omega-3 vetzuren is er de topkwaliteit van Vitaminecompleet. Met slechts 1 capsule geconcentreerde zuivere visolie per dag dekt u moeiteloos de aanbevelingen van Voedingscentrum en Gezondheidsraad. Voor nog geen 20 eurocent levert deze zeer voordelige één-per-dag capsule de meeste EPA+DHA per euro, vergelijkt u zelf.

Belang Omega-3 bij zwangerschap en borstvoeding

De inname van het Omega-3-vetzuur DHA draagt tijdens de zwangerschap en bij borstvoeding bij aan een normale ontwikkeling van hersenen en ogen van het kind in de baarmoeder en tijdens de periode van borstvoeding. Zie ook de gezondheidsclaims over omega-3 voor de details:

breinoog

yoga

Niet alleen vissen worden blij van Omega-3

Dankzij Omega-3 vetzuren kan een zalm ook in de vrieskou zijn staart gewoon soepel bewegen, stel je maar eens voor hoe dat uit zou zien met ijskoude boter in z’n staart. Ook in ons lichaam dragen visolievetzuren in belangrijke mate aan het gezond functioneren van bijvoorbeeld hart, ogen en hersenen bij. Aan de duizenden wetenschappelijke studies naar de gunstige bijdrage van omega-3 visolievetzuren worden nog dagelijks nieuwe toegevoegd: er valt nog veel te ontdekken. Spannend om te zien of er in de toekomst uit deze onderzoeken nog meer gezondheidsclaims toegekend zullen gaan worden.

euros

Vergelijk Vitaminecompleet Omega-3 visolie capsules op prijs-kwaliteit

Er zijn veel aanbieders van Omega-3 vetzuren. Plantaardige olie (ALA) en visolie (EPA en DHA) verschillen in concentratie, herkomst, capsules per dag en natuurlijk prijs. Kort gezegd gaat het er om dagelijks minimaal 450 mg EPA+DHA binnen te krijgen, liefst met één capsule zuivere olie, voor een goede prijs. Vitaminecompleet heeft de vergelijking berekening voor u gedaan:

walnoten

Plantaardige Omega-3 of visolie vetzuren?

Plantaardige omega-3 vetzuren uit bijvoorbeeld lijnzaad (ALA) zijn een ander soort vetzuren dan uit visolie (DHA en EPA). Het lichaam is in staat in een zekere mate ALA om te zetten naar EPA en DHA. Toch raadt het Voedingscentrum elke dag 450mg aan visolievetzuren EPA+DHA aan. Algen zijn weliswaar ook een bron van DHA maar leveren (bijna) geen EPA. Vissen zetten zelf de DHA uit algen om naar EPA. Omega-3 vetzuren uit vis leveren dus wezenlijke hoeveelheden DHA en EPA.

Zuivere gecontroleerde kwaliteit,
ecologisch verantwoord

Tonijn en zalm zijn weliswaar donker gekleurde vissen met omega-3. Toch is het de vraag of het verstandig is veel vette vis te eten omdat de milieuverontreinigingen in sommige soorten vette vis hoog kunnen zijn. Met name bij grote roofvissen als verse tonijn, zwaardvis of koningsmakreel die zich aan het einde van de voedselketen bevinden is er een grotere kans op stapeling van deze stoffen. Het Voedingscentrum raadt zwangeren dan ook aan niet te veel vette vis te eten.

De Omega-3 van Vitaminecompleet wordt gewonnen uit kleine, onbedreigde vissen vóór aan de voedselketen als sardines en ansjovis en makreel. Daarnaast is de visolie door middel van stoomdestillatie gezuiverd en meervoudigd gecontroleerd en gecertificeerd op reinheid.

Reviews

  • cholesterol is aanzienlijk gezakt.

    4 out of 5

  • Heel tevreden , prima kwaliteit .

    4.5 out of 5

  • Eenmaal opgenomen in de dagelijkse routine, omega3 en multivitamine bij het ontbijt, magnesium voor het slapen gaan, werkt het heel fijn en weet je dat je niks aan vitaminen en mineralen tekort komt.

    5 out of 5

Lees meer klantbeoordelingen